Vill öppna djurhem!
Jag funderar på att öppna djurhem och vet inte än hur jag ska kunna försörja mig…Tänkte att man kanske kunde köra försäljning vid sidan av. Som djurgrejjor, djurmat, mm i en bod och ha djurhemmet och mitt boende i samma bygnad på en gård. Vet inte annars hur man ska få det att funka. Några tips? Själva hemmet går förhoppningsvis runt på sponsorer, bidrag och loppisar mm. Tacksam för råd!
Mvh Sophia
Hej!
Är inte så insatt i vad ett djurhem är, men jag antar att det gratis tar hand om hemlösa djur?(eftersom du skulle få betalt via sponsoerer med mera)
Så varför inte kombinera med ett hund/katt/djur dagis/helgis eller liknande för djuråare som reser bort eller jobbar långa dagar. Då ökar kanske även chansen att de köper sitt foder med mera hos dig?

Ja jag har funderat på det med. tack
#2: Djurdagis brukar vara uppskattat.. Att t.ex se efter ett gäng kaniner under några timmar är inte speciellt krävande xD Bara gosa lite, låta dem springa i rasthagar och sånt.. Eller kanske "passning" dvs. för ägare som måste lämna bort sina djur när dem reser bort. Då kanske det inte blir så mycket jobb förutom på sommaren, och då har du nog tid för hemlösa djur.
Annars kan du ju fortsätta med ditt vanliga jobb (Om du har något?) och sköta om djuren på morgonen & kvällen. Beror dock på hur länge du jobbar.

Tanken är att all tid ska gå till djuren så jag kan inte jobba på ett annat ställe. Men pensionat och djurdagis e en bra ide, tack.
Jag vill komma med en liten brasklapp. Man ska absolut inte grunda sin ekonomi eller företagsbudget baserat på förhoppningen om sponsring eller bidrag.
Det ska helst vara en företagsidé/balansräkning som går runt av sig själv, och sen får man räkna ev. spons som en extra bonus.
Kolla in konkurrensen noga innan du drar igång, alltså djuraffärer o.likn. som säljer mat i omgivningen
Som starta eget bidrag…dom tar slut en dag*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Har själv praktiserat på ett hunddagis här i stan för inte så längesen.
Dem hade 20 hundar som max,och tog också 2.000kr månaden.
Men hyran på lokalen var ungefär 17.000kr i månaden,plus att dem var två om att dela på lönen,plus lite andra kostnader,de jag vill säga,räkna inte med att tjäna "multum"för de gör man inte,för dem var de knappt så de gick runt,och ändå hade dem många hundar.
Men det är säkert skillnad vart man hyr lokaler mm,denna lokalen ligger rätt så centralt här i GBG.beror nog på vart man bor mm.