Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1374 ggr
mariatingsund
0

sökes bra webbhotell

Jag hade loopia ett tag, sen var det en del problem, så jag bytte till fs-data på rekommendation av en av mina vänner. Nu har det varit så mycket strul där med att inte kunna skicka & hämta mail (de går genom min hemsida) och koppla upp mig dit överhuvudtaget, så jag har bestämt att byta. FS-data tar 150 Kr i månaden exkl. Moms, och mer vill jag nog inte betala.  Jag är beroende av nätkommunikation och vill hitta ett webbhotell som fungerar med se-domän och en hel del subdomäner, lätt att uppdatera sidorna och där det inte finns en massa driftstörningar.

Jag vill inte betala för någonting som inte fungerar och förlora inkomst för att webbhotellet inte sköter sitt. Har ni något bra förslag?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

jagM
0

Jag kan rekommendera levonline

fungerar mycket bra.

mariatingsund
0

Fler, någon som tycker om binero? Varför? Eller Loopia? Vill gärna höra åsikter.

Kaj
0

Jag har kört space2u i många år nu utan några större problem. Den lägsta nivån kostar 25 kr månad och då har du 100 MB för webbsidan samt 5 epostadresser med vardera 100 MB

Steg 2 kostar 95 kr per månad och då får du 1 GB för webbsdian och 10 epostkonton.

De har asp, mysql med mera.

mariatingsund
0

Tack Kaj. Det som jag gärna vill veta vad händer om det blir fel?

Hur ofta är det störningar, hur snabbt de hanteras, vad de ger för service.

Mängden epostadress är ju  mindre relevant och 100 megabyte räcker långt för mig. Så dessa uppgifter är mindre viktiga, däremot jag vill att det ska fungera utan störningar, men skulle det förekomma då ska de ha backup och lösa problem snabbt.

Är det en bra idé att ha ena hemsidan på ett webbhotell och det andra domännamnet på ett annat?

Kaj
0

Som sagt jag har inte upplevt några störningar som orsakat problem för mig. Har haft dem i ca 10 år nu och någon gång har väl e-posten varit nere (typ max 5 ggr totalt vad jag upptäckt). Då har allt kommit igång igen inom max 1 timme.

De skall ha fullständig backup på din hemsida.

jag använder dem för både hemsida och min e-post. Det enda jag egentligen saknar är en outlook webbaccess klient men deras webklient för e-post fungerar bra så det är inget stort problem.

mariatingsund
0

Tusen tack, det låter bra. Jag hoppas de förblir "felfria" i fortsättningen också.

Magnuzk
0

Jag rekommenderar one.com: http://www.one.com/sv/

Tyvärr kan jag inte jämföra med andra då jag aldrig använt andra än one.com. Har varit inne på gratissidor hos yahoo.com och passagen.se, men dem jämför jag inte med. Jag är väldigt nöjd med one.com. Det har aldrig varit något problem för mig eller störning som jag har märkt med dem under min tid (ca 2 år och det är bra snabb support. Finns direkt online också.

: )

Magnus.

mariatingsund
0

Nu har de skrivit följande:

"Vi har sedan tidigare påbörjat ett arbete att uppgradera vår nuvarande redundans i Telenors nät och DNS-redundans med full BGP-redundans. Denna fungerar för alla kunder och utan prestandaförsämringar vid avbrott på en linje. Dessutom kommer den utrustning som installeras att snabbare och effektivare bekämpa bl a DDOS-attacker och intrångsförsök. Detta är naturligtvis ett väldigt omfattande arbete då vi fn hanterar över 1 000 servrar. Det är ytterst beklagligt att detta avbrott hann före oss - hade det väntat bara ett par månader hade det gått helt obemärkt förbi.

Sedan tidigare har vi en av södra Sveriges säkraste serveranläggningar, med kraftfull diesel, flera UPS:er, bankvalvsklassad serverhall. Nu arbetar vi med säkerheten utanför våra egna gränser. När vi är klara med detta har vi förhoppningsvis begränsat de sista problemen vi kan drabbas av."

Frågan är ju hur många problem de själva skapar under tiden de försöker förbättra systemet. Detta deras arbete kommer att vara minst ett halvår och det kan hända mycket under tiden. Jag vacklar.

Varför kan man inte lista webbhotell ur dessa aspekter? Det är inte bara månadsavgiften som styr för många ändå. Driver man företag då måste man kunna räkna med att hemsidan inte blir avstängd från världen och mailen kommer fram. Vad kan dessa webbhotell råka ut för mer än kabelbrott?

Be-Bopz
0

Jag har manufrog, superbra och mycket bra support, inte dyra heller, jag har testat ett antal olika och detta är helt klart det bästa jag haft, min domän har jag köpt av binero, funkar jättebra =)

ryttarn
0

Jag har phpwebhosting. Ett amerikanskt webhotell som funkar kanonbra. Efterssom jag har loggning via ett företag som kollar uppetider vet jag att phpwebhosing ligger på ca 98%, dvs ytterst sällan som det varit problem. Någon enstaka gång/år har servern varit nere och då oftast bara några minuter. Dom har dessutom en upptime garanti där man får månadskostnaden tillbaka om downtime är över en viss nivå(kommer inte ihåg nivån i huvudet).

phpwebhosting kostar $9 i månaden om jag inte kommer ihåg fel. Då är antalet webadresser obegränsat, obegränsat utrymme och du kan även ha hur många domäner du vill(jag har fyra för tillfället). Dock går all mail via huvuddomänen. Så även om du skickar mail till info@xxx.se går mailet till info@yyy.se om du har yyy.se som huvuddomän. mot en tillägskostnad kan du dock få separat mailhantering för olika domäner.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se