Företagande iFokus

Företagande

Etikett: allmänt
Läst 655 ggr
Kaj
0

Vilken är ert bästa/sämsta minne som företagare?

Har ni några spännande minnen och dela med er av som gäller de bästa respektive sämsta som hänt er som företagare.

Mitt bästa minne är förmodligen när jag fick mitt uppdrag som konsult på Riksbanken. Jag skulle gå in i 2 månader och försöka styra upp ett projekt. Tydligen gjorde jag bra i från mig för nu har jag varit där i över 4 år i flera olika projekt där jag fått tagit ledande roller.

Mitt sämsta är nog under Internet eran då jag hade ett Internetbolag. Jag tog in ett antal riskkapitalister som fick en stor del av företaget mot att de skulle hjälpa till med sälj, öppna dörrar mm. De visade sig att de inte gjorde ett skit utan bara ställde en massa krav. Efter ett år lyckades jag hitta en bra köpare till bolaget som var beredd att betala ca 10 miljoner. Skickade då dit min ordförande för att slutförhandla och göra upp affären. På eget bevåg utan att prata med mig gick han dit och begärde 25 miljoner. Han blev utkastad och hela affären sprack.
Då beslutade jag mig för att dra i spaken och skjutauut mig. Ville inte ha med dem att göra nåt mer så vi avveckalde bolaget.