Företagande iFokus

Företagande

Etikettbokföring-och-redovisning
Läst 4414 ggr
AnnaLundin
0

Gratis bokföringsprogram, någon som testat?

Jag har haft hjälp med min bokföring (enskild firma modell liten) i flera år, men måste nu hastigt och lustigt börja fixa det själv. Och min ekonomi tillåter just nu inte något inköp av bokföringsprogram, utan jag tänkte prova något av de gratisalternativ som går att hitta på nätet. Frågan är bara vilket…

Innan jag sätter mig och matar in alla verifikationer i ett av de program jag hittat skulle jag önska att jag kunde få någon form av feedback på ifall programmen ifråga fungerar vettigt att jobba med?

De program jag har laddat hem hittills är SchysstaC och något som hette Midas. Har du testat något av dessa eller något annat vettigt gratisprogram?

Jag vet att det finns testversioner av de flesta betalprogram, men de är ju begränsade i tid och om jag börjar med ett sådant nu så blir jag ju piskad att betala för att fortsätta med det året ut om jag ska slippa lägga in alla verifikationer i ett annat program i stället. Så jag skjuter nog mitt testande på framtiden, till början av nästa räkenskapsår = inte så himla mycket verifikationer…

Paltn
0

Vore intressant för fler att få den feedbacken på gratisprogrammen, inlkusive mig. Gratis lockar mera inför min alternativa start av firma också. Bra tråd!

Låt oss nu hoppas det finns de som testat programmen som kan svara =)

// Paltfan

hfohrman
0

Har provat detta program som jag tyckte om. Och att köra det detta år borde vara helt OK.

http://www.jfsbokforing.se/gratisprogram.html

Hans

Bokforingskonsulten
0

Jag har letat efter en tjänst där få välja dina krav eller behov för att därefter få ett bokföringsprogram. Kolla på www.bokforingenonline.se

AnnaLundin
0

jag kan tillägga att jag testade programmet som #2 tipsade om och det är fullt tillräckligt för mig, att sköta löpande bokföring och momsredovisning med.

Att skattelagstiftningen förändras är ju mer ett bokslutsbekymmer och det får jag lösa på annat sätt.