Extremsport
Hej!
Jag har länge varit inne på att starta eget. Tänkt fram och tillbaka på vad jag vill syssla med i livet. Men det enda jag kan komma fram till som jag vill syssla med är något inom Extremsport.Jag håller själv på med Downhill cykling och kör lite motorcross. Men problemet är att jag har fastnat i tänkandet på vad man ska göra med det. Någon som har erfarenhet av att jobba med det eller som vet något sätt att komma framåt i tänkandet?
Kanske är lite lösa trådar i texten men jag hoppas ni förstår=) tacksam för den hjälp jag kan få!
Mvh
Klurigt är det =)
Det finns flera sätt att ta sig an detta tycker jag, nämner några som jag tycker är vettiga.
Du har valt ett relativt smalt intresseområde men det är inte helt negativt, men vad saknar du? Vad kommer du på dig tänka det där borde göras så här istället för det är bättre? Vad har du för typ av ideer kring sporterna och dess utövande och utrsustning mm ? Kan någon av dessa ideer ha en lösning som kan generera en inkomst för den som löser det? Är det fler som tycker som du?
Alternativt om du hittar ett företag som sysslar med precis eller liknande det du vill starta varför inte ta anställning där och jobba upp dig =)
Eller så kopierar du någon annans framgångsrecept fast på annat ställe (för konkurerar med en etablerad är inte lätt). I detta fallet är det grymt viktigt att man är beredd att satsa 100% för allt måste vara lika bra eller bättre än den som redan finns för annars kommer kunderna fortsätta med det dom redan känner till.
Eller en ide som jag kommer på nu dock känner jag inte till marknaden alls så denna kanske är redan finns så det räcker och blir över hehe =)
Men att slå sig ihop med ett äventyrsresearrangör och arrangera resor för downhillare. Jobba som resemåls rekare/guide/expert/sköta rubbet. För jag misstänker att man gärna testar på nya berg precis som tex golfare vill spela på olika banor =)
Lycka till!
/Fridaybrew
Ja det är ju lite klurigt=)
Men det var ett bra svar! Jag får göra lite mer reaserch på vad som finns. Jag bor på en ganska lite ort i mellan Sverige så det är inte jätte gott om företag som sysslar med det här omkring. Men hade man bott i tex Åre så kunde man ju jobbat på deras anläggning.
Men att ordna resor är ett bra förslag! Har varit inne på den banan förut. Och visst är det att man letar nya orter att cykla på!
Nu fick jag lite, hm "ved på elden"=)
Tack för svaret!