Varor och tjänster
Finns det inga vita gummivantar att köpa?Gillar inte den gula färgen på de som finns i dag i affärerna.
Tänkte på tjänster-läste att i Sverige har släktingarna inte längre tid' att gropa sina avlidna.Agendan är full och det finns inte tio minuter för avsked..suck!Kanske det är läge för att införa tjänsten som ställföreträdande sörjande??Låter absurt men blir väl vardagsmat i framtiden.-Någon hyrd som med lämplig klädsel och ev. blommor-krans..företräder en son eller dotter-släkting till den avlidna.Kanske säger några avskedsord som förhoppningsvis är nerklottrade av släktingen som hyrt in sörjande.
Är det inte så att vita hanskar skulle snabbt bli missfärgade och gulaktiga och se allmänt sunkigare ut mycket snabbare. diska ett par köttfärssås tallrikar så är dom inte så vita längre. Ungefär som vita trädgårdhanskar de är inte vita särdeles länge.
Sörjare på begravning för betalning knappast att marknaden är tillräcklig för att få det att gå runt. Har man inte tid att sörja så lär inte betalningsviljan finnas där speciellt om man få ut lie vinst efter lönutbetalningar reseersättnignar arbetsgivar och sociala avgifter. Sverige är en av de mest sekulariserade nationerna i världen så det kan också vara så att en del sörjer på sitt eget vis som inte följer normen.
Kul med ideer men tyvärr tror jag att marknaden inte finns där för den andra iden iaf. Visst vit färg på handskar skulle eventuellt funka men om det slår så kommer de stora att bara lägga om en del av sin produktion till den nya färgen som efterfrågas. Troligen får finns det redan bara det att du inte googlat tillräckligt för att finna det du söker.
/Fridaybrew

Tack för vänligt svar på mina små förslag.Visst' är det bra med nya ideer för varor och tjänster.Problemet är att det är svårt att komma på blixtlåset igen eller bubbelplasten-sånt.Arbetsskapande ideer är väl det bästa men också svårast.I dag, får man dock mycket hjälp om man orkar gå vidare med något som verkar lovande.Krävs ju mycket tid och jävlar anamma-mod.
De vita gummihandskarna blir säkert fort subbiga.Tänkte mest på färghysterin som grasserar i dag.Endel vill bara ha svart och vitt i köket etc etc.Själv letar jag efter enfärgade spisplatteskydd.Just helvita utan blommor och pynt.(jo' jag vet de gamla går att måla.Mitt problem är att jag ibland drar på fel platta och då blir de fula.Så egentligen borde de väl vara svarta från början?)He..he…