Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 854 ggr
Aourora
0

§ Pluggar till egenföretagare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, eftersom jag alltid varit bättre på att vara min egen chef, och att hålla ordning i pappersarbete och att få saker gjort själv än vad jag är i andra sammanhang, så har jag bestämt mig för att starta eget så småning om. Jag pluggar till det nu.

Och planerar nu att plugga på Samhällsekonomi/-hette tidigare företagsekonomi.  På distans pga sjukdommen. Det kan händ att ett eget företag skulle påverka hur jag mår, men åt det bättre hållet än utan ett eget företag.                                                                             

Jag har tagit ett sabbatsår eftersm jag varit så mycket sjuk (kronisk sjukdom) Under tiden har jag dock skrivit på 2böcker. Ingen av dem är klara ännu, men jag har skrivit om den ena boken hittils 8 gånger och är på väg att börja om igen-blir inte nöjd :(

Jag har allid tyckt väldigt mycket om pälsdjur. Kanske blir företag något om häst…

Jag har länge sparat till häst men nu börjar jag fundera om jag ska andvända pengarna för att kunna investera i företagen istället, när jag startar det? Så slipper man kanske lägga ut lika myckety samtidigt och ev. mindre lån. samtidigt skulle jag vilja skaffa häst nu :) Vad är bäst?

Skulle verkligen uppskatta tips från er som har egna företag, men även andra som inte har det :)

mariatingsund
0

Du är modig hursomhelst. Jag tror du ska vänta med hästinköp tills du vet vart dina studier ska leda dig. En häst behöver många timmars arbete och egna företagare har inte alltid den tiden. En häst lever länge, så det påverkar din framtid en hel del. Men du ska göra det du mest önskar.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo