UF Företag
Jag skulle behöva lite råd på vägen och tips på vart jag kan vända mig ang mitt och mina vänners kommande UF företag. Vi skall börja trycka på t-shirtar och ev. ngt mer men har så svårt att hitta företag som trycker upp i vår prisklass. Nu undrar jag om ni har tips på biliga tryckerier. Vi vänder oss till er för att få hjälp av kunniga människor!
Tack på förhand
Emmelie
Hej Emmelie
Jag och min sambo har nyligen startat ett eget företag där vi bland annat trycker med transfer på t-shirts.
Vi har också lite erfarenhet av UF företag då min sambos dotter har ett sådant under detta året. (Hon har glasgravyr som företagsidé och vi graverar på beställning av kunder lokalt i Halmstad)
Var bor du?
Vad är det för tryck som ni funderat på, många olika eller ett par varianter?
Vilken prisklass är det som du funderar över? (Pris beror ju på klädernas inköpspris, transferkostnad samt jobbet man lägger ner på att förädla t-shirtarna)
Du skriver att NI skall trycka på t-shirts, är det så att ni själva har tillgång till värmepress och endast vill ha trycken utskurna eller… hur…vad?
Kolla gärna på vår hemsida
www.LRdesign.se
Maila gärna för vidare kontakt
Info@LRdesign.se
Lovisa

Eftersom jag själv graverar på glas, så blev jag intresserad och tittade på er hemsida, och tog en titt på gravyrerna . Jag ville bara säga ett varningens tecken, ang om denna tjej ritar alla dessa motiv. Det är nämligen så att om någon annan gör det utan att bli tillfrågad och beviljat tillstånd, då kan det bli stooora summor inför domstol. En väninna hittade sin tecknad nalle i en butik på kort och spårade upp tillverkaren som fick betala 40000.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jaha, du menar att ni graverar efter pantograf? Alltså inte frihand?
Vi graverar med en lasermaskin, via datorn. ;) Laserna fungerar som en skrivare

Det var ju dumt, jag läste inte informationsdelen på er sida, bara tillverkningsbilderna. Jag vill bara säga att ni lyckades göra en bra hemsida, en länk funkade inte, men annars är det lättbegripligt och bra info på varje undersida. Jag antar att ni ska vara med på promotion mässan i Jönköping. Jag tyckte iofs att ni borde lagt ut åtminstone en bild på, hur resultatet på riktigt kan se ut. Lite känns som om man skulle beställa grisen i säcken. Det var en mening någonstans, att porträtt syns inte lika bra, alltså ni gör porträtt efter foto också? Är det ni två som finns där på teckningen? Söta!
HEj igen…nu har vi bytt lite ämne här tror jag :)
Vi har inte hunnit med att ta bra foton på just glasgravyren ännu (inte lätt att få bra bilder på just glasgravyr tycker vi… Men då min styvdotter har varit ute med sitt UF företag så har hon haft många prover med sig och har tagit upp beställningar…
Det kommer nog bilder såsmåningom.. vi är ju väldigt nystartade, registrerade företaget i september och fick igång webshoppen till 1 januari.
Men tack för tipsen och komplimangerna i alla fall
Lovisa :)

Jag har övat en massa på att ta kort på graverat glas. Jag kanske kan ställa upp med lite hjälp. Är inte så långt borta, om man kommer överens om en dag. Om ni nu skulle tycke om den sortens fografier som jag bifogar.

Förlåt att jag bytte ämne bara så här, jag kanske skulle skrivit direkt i din korg.