Företagande iFokus

Företagande

Etikettfinansiering-och-bidrag
Läst 2819 ggr
JOWI
0

Hitta investerare?

Hej där mitt namn är Johan och jag har en företagsidé som jag verkligen skulle vilja genomföra. Jag har tänkt igenom idén länge och noge, skaffat mig rätta kontakter (enligt min egen åsikt) och jag vet hur jag ska börja marknadsföra mig. Det enda som saknas nu är den där summan pengar som krävs för att jag ska komma igång.

Företaget jag tänkt starta är ett internetbaserat företag som livnär sig på medlemskap, ett så kallat nätcommunity. Jag tror att min nisch och mitt företags tjänster kommer att vara ganska så unika i sitt slag i alla fall på den svenska marknaden.

Problemet för mig är att jag det senaste 2 åren jobbat utomlands och inte deklarerat någon inkomst i sverige. (Jag har jobbat i Estland och i Norge.) Innan dess var jag student i 5 år och hade en väldigt låg inkomst. Detta har medfört vissa problem med att få lån genom banker. (Ska tilläggas att jag sen tidigare har ett privatlån på SEB) Jag har anställning men den startade från och med september i år. Jag har inga betalningsanmärkningar.

Så min fråga är om nån där ute har några tips, ideér på hur jag ska gå vidare. Det är inte mycket pengar det rör sig om egentligen och jag skulle nog kunna spara ihop till det på en 3-4 månader men ivrig som jag är så vill jag komma igång så snart som möjligt. (Att utveckla hemsidan skulle kosta ca 20.200 + Moms.)

Tack. 

ni får gärna ta kontakt via min mejl. jswmusik@hotmail.com

Dolleminas
0

Har du kollat med NUTEK de brukar ha lite mer "förmånligare" former av lån vid startande av företag. Eller kolla med nyföretagarecentrum (jobs och dyl) de brukar kunna slussa personer vidare till den hjälp de behöver och deras rådgivning är kostnadsfritt. Var dock beredd på att de vill läsa din affärsidé.

Lycka till!!

miuljo
0

Almi är oxå lättare att låna av än banken. dom har ett microlån som är upp till 250 000 som dom kan låna utan säkerhet, bara dom tror på iden så borde det inte vara några problem

Kaj
0

Du kan få hjälp och tips från startaegetlinjen.

Du kan även google på affärsänglar. En affärsängel är en privatperson som har mycket pengar som de kan tänka sig att investera i nystartade företag. Med en sådan får du givetvis ge bort en del av ditt företag men och andra sidan kan du om du får tag i rätt affärsängel en person som har kontakter i branschen som kan hjälpa dig i en massa saker såsom marknadsföring, bokföring, nya idéer, tillgång till kompetens utöver vad du själv har, kunskap inom att bedriva och utveckla ett företag. Dessa har oftast även kontakter för att i framtiden kapitalisera ditt företag (= sälja hela eller delar av företaget för att få ut din del i krassa pengar).

kredka
0

Jag tar upp frågan :) Har startat en webshop med djurartiklar, jag lyckades starta den utan nån banklån osv då jag köper bara små mängder av varor och fyller på när de tar slut… men nu behöver jag köpa storre mängder av bra sålda produkter och undrar hur kan man få tag på pengar? Jag har enskild firman och är panikrädd att ta en banklån undrade om det går bra att hitta nån sponsor som skulle investera i de produkter och sedan betala den person nån del av tillgångar under avtalat period - kan något sådan fungera?

Välkommen till ferretplanet.se :)