Coco li webbutik
Min mamma har precis startar en webbutik inom märkeskläder. (www.cocoli.se)
Hur kan vi på enklaste sättet marknadsföra butiken utan att det kostar järnet?
Att bli intervjuad av tex en lokaltidning kan hjälpa. Tryck upp visitkort som kan lämnas ut, skapa ett kontaktnät med andra butiker framförallt fysiska.
Hemsidan, den är fin men jag tycker inte det framgår om det är ett företag eller privatperson man handlar av, jag antar att det är en privatperson eftersom det står i villkoren att man inte kan reklamera varan.
Ja det är en privatperson vilket de står om på framsidan.
Hej! Tyckte hemsidan var fin, men när jag skulle kolla in under fliken "nöjda kunder" Så är omdömet "postat"/ inskrivet samma dag som webshopen öppnades fast det står "fick beställningen efter bara två dagar" men då fanns väl inte ens butiken? Och det är samma namn som på dig som postat detta inlägget så det tycker jag känns sådär faktiskt, om det nu är ditt eget inlägg, är det inte bättre att vänta tills en "riktig" kund sagt något?
Bara lite som förvirrade mig, men hoppas det går bra med webbutiken :)
Detta med marknadsföring, sätt in en annons i tidningen med en liten text och adressen.
Lämna visitkort i andra butiker som det kan dela ut till deras kunder och erbjud personalen i den butiken kanske 10% vid köp som tack för hjälpen ;)
Hej! Butiken har funnits i liten skala innan men hemsidan skapades det datumet och då överfördes det gamla omdömet till hemsidan. Observera även att det inte är min butik utan jag hjälper den som har den då hon inte är så bra på webdesign och internet. Men tack för tipsen:-)