Företagande iFokus

Företagande

Etikett: allmänt
Läst 2613 ggr
Jojjemin
0

Starta webshop, djuraffär, leverantörer?

Hej hej!

Har något extremt länge funderat på att starta en webshop med djurgrejer.

Allt det administrativa med att starta eget har jag koll på men har ett litet problem med att hitta leverantörer.

Hur kan jag gå tillväga?

Har försökt googla men då vill de flesta bara sälja till sådana som har en fysisk butik, och jag vill börja med en webshop för att sedan kanske starta en butik. 
Låter det någon stans vettigt?

Vet att "alibaba" finns, men känns lite sisådär att importera. Men det kanske är så alla gör?

Tack för svar =)

Yoda
0

Ungefär 50% (uppskattningsvis) av alla leverantörer har i dag som krav att fysisk butik ska finnas. Zoofackhandel är knepig och lite bakåtsträvande kan jag tycka i bland ;) Jag skulle tro att de flesta väljer att importera via utlänsk leverantör i stället, även om det är krångligare.  Gå direkt på tillverkaren och leta dig därifrån. Vissa leverantörer har dock ensamrätt på vissa varor i Sverige, så där är det totalstopp.

Alibaba vet jag inget om, jag tror det är bäst att försöka importera själv direkt från tillverkaren eller rekommenderade leverantörer.

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

MajaL
0

Har samma drömm som dig #0. Kan bara instämma att det är svårt att hitta några vettiga att köpa in från. =/

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

kredka
0

Hej :) den 1 maj har jag startat eget webshop med djurartiklar :)  men jag samarbetar med annan webshop och importerar allt från EU och USA har inga varor från Sverige. Men det stämmer att leverantörer har sjuka regler vissa vill att första 3-6  beställningar ska man hämta personligen och betala kontant…

Välkommen till ferretplanet.se :)

Reptile-Lovers
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har själv webshop för djurartiklar.

Har en del svenska leverantörer

Tar själv hem lite från usa.

Men det är inte lätt.

Du ska hlest ha en butik som är öppen 10-18

Men det finns leverantörer gäller bra att leta runt

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se