Företagande iFokus

Företagande

Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 1524 ggr
korseett
0

God morgon 6 september

Jag ska strax åka iväg till universtitet för ytterligare ett kurstillfälle. Jag hoppas verkligen att jag orka rmed att läsa samtidigt so mjag jobbar. Jag har inte så påställt på jobbet för tlllfället så det underlättar.

Ha en bra dag alla!

Vattnadal
0

Här växlar vädret så det är svårt att bestämma sig, ute eller inne?

Jobbade bara förmiddag på konsum idag, sen möte på banken där vi visade upp affärsplan, budget för år 1 och 2, likviditetsbudget och startbudget, samt låneansökan då. Nu väntar vi med spänning på ett förhandsbesked. Är det positivt kastar vi oss till revisionsfirman och köper ett lagerbolag på studs! Sen fixa papper med bank, skriva på hyreskontrakt och börja beställa hem varor, bygga och fixa i lokalen.

Ska nog bädda, vika tvätt, städa golv och baka limpa nu, för att få något annat för händerna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

korseett
0

åh det närmar sig med stormsteg! (liksom vinden utanför ser jag haha)

Jag har fullt upp med studier, lite jobb, möten och kurser denna veckan.

Vattnadal
0

Jo, det gör ju det, äntligen! Vi hoppas bara att nyföretagarcentrum och arbetsförmedlingen kan rappa på och besluta om starta eget-bidrag nån gång.

Bankmadamen var i alla fall imponerad av vår mapp, tyckte att allt verkade väldigt genomtänkt och välarbetat.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

korseett
0

när bankmadamer blir imponerade då lovar det gott. Håller tummar och tår att det går vägen