Företagande iFokus

Företagande

Etikettbokföring-och-redovisning
Läst 1414 ggr
velepa1986
0

Revisor i Sandviken området

Jag tänkte kolla om någon vet någon bra revisor i Sandviken trakten, gärna inte allt för dyr med tanke på att jag kommer vara nystartad.

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

Kaj
0

Du vet väl att nya regler gäller för små-bolag att de from 2011 inte behöver ha någon revisor om de inte vill.

Har man bara bra koll på sin redovisning så kommer det räcka. Vill man inte bokföra själv är en bokföringsfirma mycket billigare än en revisor och de kan även hjälpa till med bokslut od.

signemo
0

Har du en Enskild firma behöver du ingen revisor. Då behöver du en redovisningskonsult.

Ta kontakt med en sådan och be denne/denna hjälpa dig att lägga upp hur du skall sköta din bokföring. Ju mer du gör och ju mer väl du gör det ju billigare blir de. Bättre att fråga en gång för mycket än för lite om man har frågor.

Har Du ett Aktiebolag behöver du säkert inte en revisor. Men jag sulle vilja föreslå att Du har en.

Vi rekomenderar våra kunder det.

Det är tänkt att man skall markera på sin deklaration om bolaget är reviderat av en revisor . De som inte är kollade av revisorn har stööre risk att tas ut för kontroll av skatteverket. ( gör ju inget om allt är rätt gjort ), det andra själet är att bankerna ibland kommer att kräva ett intyg från en revisor om man behöver låna pengar.

Men som sagt det är frivilligt så du bestämmer.

Lycka till iallafall

Var rädda om varandra