Bokförings kunskaper?
Hej!
Ska starta en liten e-butik. Ska sälja ganska billiga saker, ett par hunda per order kanske. Då det ligger lite för sin tid kommer nog försäljningen att gå ganska trögt i början. Alltså inte någon jätte anstorming med saker att bokföra.
Men jag har inga kunskaper om bokföring med mera (har endast varit på skatteverkets info-träff, vilket jag rekomenderar andra i min sista att gå på). Vilket program börj jag använda, vill inte lägg aut en massa pengar på ett onödigt dyrt prog. Hur kan jag skaffa mig de nödvändiga kunskaperna? Någon bok kanske? Vad tycker ni?
Total budget för uppstarten ligger på drygt 10 000kr och jag vill kunna köpa in lagervaror för så mycket som möjligt!!
MVH
Stefan

Kika på Björn Lundéns böcker om företagande. de är väldigt informativa, och jag vet att han skrivit ett par väldigt bra böcker just om bokföring och bokslut för egenföretagare. Sen kan du kika i den här tråden där det pratas om bokföringsprogram.
Om du skall driva en butik, så skulle jag iallafall fundera lite på att anlita en firma för att sköta bokföring, speciellt om du inte har mer erfarenhet än vad du säger. Ta ett möte med en firma i din närhet, och hör lite med dem åtminstone om bokföringskraven på just din verksamhet.
Björn Lundén har även ett bokföringsprogram. Jag har inte provat det själv, men har hört en person säga att det är väldigt bra.
Vänliga hälsningar
Niklas