Massor av frågor - ebutik
Hej!
Jag har massor av frågor då jag funderat på att skapa en webshop i mindre skala. Har kollat på texttalk och tycker det verkar bra. Det är extensions jag hade tänkt sälja och efter att ha mejlat lite med tillverkarna så verkar det relativt enkelt och billigt att skicka efter.
Så till mina funderingar
Jag har inget kapital direkt.. Hur mycket tror ni man skulle behöva hålla i lager? Som sagt tänkte jag att det endast skulle vara i mindre skala och i och med att driva en webshop inte kostar mer än 290kr i månaden så behöver jag inte sälja så mycket och räknar inte med så stor vinst.
Hur är det med företagande osv? Måste jag registrera mig på något sätt även fast jag hade tänkt driva det i såpass liten skala? Kostar det något att ha företag? (Förlåt om mina frågor är dumma..)
Att hitta en person som kan fixa logga och en fräsch design tror jag inte ska vara ett problem. Vi snackar ju inte kodning i och med att textalk redan har färdiga designmallar :)
Hade tänkt mig en väldigt personlig sida fräsch ljus osv. Har hittat en leverantör som verkar bra och ska beställa ett sample nu i helgen antagligen. Marknadsföring har jag inte någon direkt detaljerad plan men har mina idér som jag tror skulle funka.
Vad tror ni? Behöver all respons på min idé! Är jag helt ute och cyklar tror ni?
Är mer än tacksam för alla svar jag kan få.
/ Melanie
Ingen?
/ Melanie
Hej!
Har precis kommit hem igen
jag vet inget om texttalk tyvärr. Men du ska anmäla att du har företag till Skatteverket. Det står info på deras SV´s sida om hur du gör.
Är det lång leveranstid på det du ska beställa? Isåfall får du nog räkna med att du får ta hem några ex av varje. Annars finns ju alternativet att själv beställa allt eftersom det trillar in order till dig
Jag vet inget om extensions mer än att jag själv har en gång haft det det och gjort hos frissan så själva idén kan jag inte uttala mig om. Det du bör göra före är att du gör en ordentlig marknadsundersökning om det finns intressem vilka dina kunder kan vara och vilka dina konkurrenter är bland annat. Det finns också startaeget-kurser som ges tillsammans med arbetsförmedlingen som jag tycker är en bra väg att gå och där man kan få hjälp med att utvärdera sin idé
Lycka till!
Tack så mycket för svar! Jodå intresset för extensions finns. Ska kolla skatteverket nu 
/ Melanie