Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1180 ggr
LenaR
0

Försäkringsbolag

Det här med försäkringar känns som en djungel. Mycket att diskutera kring vad som ska försäkras, och massor att jämföra vad gäller premier och pålitlighet.

Så jag hoppas på en genväg…

Hur har ni försäkrat er firma, och hur har det fungerat?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

korseett
0

Jag har dels försäkrat via mitt förbund som är KMR, komplementärmedicinska riksförbundet och så även genom Länsförsäkringar. Tyvärr är jag för skruttig i kroppen för att teckna en livförsäkring. Men de andra täcker felbehandling, om nån kund gör sig illa hos mig och det andra vanliga med stöld, brand osv

LenaR
0

Och länsförsäkringar fungerar bra?

korseett
0

Ja hittills iaf

KeramikeniSkredsvik
0

Kontakta en försäkringsmäklare! Så har du någon att diskutera med, och det är också mäklaren som kollar av alla olika priser. En försäkringsmäklare ska inte vara knuten till ett försäkringsbolag utan är helt oberoende, och han jobbar för att du ska få den försäkring du behöver till bästa pris.

Här en länk där du kan läsa om försäkringsmäklarnas roll och ansvar och även hitta en försäkringsmäklare nära dig.

Svenska försäkringsförmedlares förening

/Sofia

korseett
0

finns det försäkringsmäklare? oj vad man får lära sig här. Ska kika närmare på den sidan. Tack!

Torparmor
0

Fast min erfarenhet av ett antal försäkringsmäklare är inte nåt vidare. Javisst, dom ska vara oberoende. Men någon (läs du) skall i slutändan betala för deras tjänster. Hur sker betalningen? Nja, dom jag har erfarenhet av har ensidigt förordat vissa bolag.

Det är inte fel att anlita en mäklare, men kolla runt själv först så du har möjlighet att diskutera fram en bra/bättre lösning.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

korseett
0

Sitter man riktigt i djungeln kanske det är bäst att ta hjälp. Hoppas att inte alla agerar så att de ensidigt rekommenderar ett eller två bolag.

LenaR
0

#4 Det var ett bra tips! Hade vi nu bara inte så ont om tid skulle jag följa det också… Foten i munnen Men jag ska komma ihåg att det finns försäkringsmäklare.