Webshop
Hej!
Jag undrar om det är någon som kan tipsa om något bra ställe att sätta upp en webshop för 100-300 artiklar till ett bra pris?
Mvh
Magnus
Om du vill pyssla lite sälv kan du sätta upp en med hjälp av Mambo. Det finns shoppingmoduler till det. Annars finns svenska E-butik.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag skulle nog rek:a www.e-butik.se då får man något som man vet skall fungera. Den hanterar betalningar med kontokort, faktura, förskott, postförskott. Du har även kategorisering av artiklar och sök funktion. Deras standard version hanterar upp till 200 artiklar och kostar 340/mån.

Precis det jag tänkte fråga om, suveränt att svaret kom innan…:)
Tackar tackar,, nu skall jag bara ha tag i det som shopen skall fyllas med :-)
/Magnus
Jag skulle nog rekomendera Oscommerce och ex www.oderland.se som server.
Du måste ifos göra en del jobb själv för att få det snyggt.
Vill du inte göra det jobbet, så kan du alltid köpa en färdig oscommerce butik för ca 1000kr och sedan slippa månadsbetalningar och sånt…
Just, vill du läsa mer om det och kanske fråga så kan du titta på www.oscforum.se
En sak som inte framgår så tydligt på e-handelssidorna är den största återkommande kostnaden, nämligen kortbetalningar. Kolla upp vad det kostar innan du börjar så att det inte stjälper dig. De fasta kostnaderna är ofta betydligt högre än kostnaden för en hel butik.
Att e-handelsbutikerna skriver att de har stöd för kortbetalningar är inte alls samma sak som att det ingår. Det innebär bara att det är möjligt att använda externa kortbetalningslösningar i butiken.
Du behöver ett inlösenavtal med din bank plus ett avtal med ett kortföretag som tex babs.
Med en liten reservation för att det var ett år sedan jag kollade upp detta. Så det kan ha hänt någonting sedan dess.
Berätta gärna hur det går och vilken lösning du väljer.
Mvh
Tom
Det var många bra svar sen jag tittade in senast och nu har jag även fått hem lite prover och jag blev väldigt positiv.
Angående betalningsmetod,, tror ni inte det fungerar med antingen faktura eller förskottsbetalning då jag tror att dom kunder som kommer att handla kommer att hamna någonstans mellan 100 till 300 kronor per order.
Man kan ju tillåta Paypal vilket jag tycker funkar mycket bra att betala med i alla fall men jag vet ju inte hur det är att få betalt med.
Jag skall kika lite på Oscommerce och se om jag kan få något grepp om det.
Mvh
Magnus

Du kan ju testa till en början med faktura/postförskott, och vartefter du märker hur mycket kundförluster du får (dvs obetalda räkningar) så går det ju att utvärdera huruvida det är värt att erbjuda kortbetalning för att inte stå den risken.
Sen är ju vissa obekväma med att lämna ut kortuppgifter på webben till företag de inte har en tidigare relation med, så du behöver nog både och hursomhelst.