Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1572 ggr
hhejlollo
2012-01-30 10:19
0

Starta webbsida?

Hej! Har ingen aning om ja är på rätt sida men ja frågar iaf! Ja skulle vilja starta webbsida med djur. Alltså där man säljer djurmat, burar, djursaker osv. Vet ni hur man gör? Har ni några tips? Tacksam för svar!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

mialycktman
2012-01-30 19:34
0

Det finns olika gratis hemsidor där ute på nätet, jag själv har en på nogg.se mia

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

duochdinhund
2012-02-01 17:50
0

jag startade webbutiken duochdinhund.com i juli 2010 och när jag kommit så långt så att jag hade registrerat och gjort affärsplan letade jag rätt på på en webshoplösning genom att googla. jag har shopitoo som jag tyker är bra och billig. sedan är det leverantörer som du får jaga efter, många kräver en fysisk butik eller storköp.

Tuva-C
2012-02-06 20:07
0

Jag kör med webhotellet textalk.se med min webshop och det har fungerat jättebra. :)

jj11
2012-02-11 12:57
0

Jag har jobbat haft djuraffär i många många år. Jag vet att lev. ofta idag kräver mer av en butik. När vi startade en ny butik, så hade vi ett stort kontaktnät av leverantörer. Vilket gjorde att vi fick längre kerdittider, mm.

Jag har idag kontakt med några "mindre" nystartade företag som köper av oss istället för av lev (plus att vi är egen grossist av vissa varor). Då blir det ungefär samma pris (har man jobbat länge och är stor i branchen så har man större rabatter). Detta är ett sätt att komma runt stora inköp, mm. Du kan köpa mindre volymer, vilket ger mindre lager, mm.

Jag använder mig av jetshop till min hemsida/webbutik. Jag är supernöjd! Visst det kostar en del.

Sen är det tyvärr inte så lätt att bara öppna webbutik och tro att det ska rulla på. Du måste va duktig på SEO eller köpa den tjänsten. Annars lär ingen hitta dig. Plus att konkuransen är stenhård!

Reptile-Lovers
2012-02-11 17:45
0

Vi använder oss av Textalk.se o den funkar utmärkt till oss.

Som #4 säger är det en svår marknad att komma in på.

Även om man hela tiden letar nya väger.

Grossister idag är mkt insnöade på att man måste ha butik.

Många av dom har inte förstått att vi är inne på 2000 talet.

Men jag har ändå lyckats hitta en del leverantörer som inte är så gnälliga.

Sen känner jag några sen jag jobbade i butiker själv.

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

pyromanen
2012-02-21 09:54
0

Tror webbshopp är överskattat. Eller, att en del webbshoppar går riktigt bra och en del produkter lämpar sig super för det sättet att sälja men att man inte därför ska tro för mycket på att webb-försäljning är en lysande idé för alla sorters försäljning.

Tror man måste börja med att se på vad det är man har att sälja och till vilket pris och sen ska man fråga sig: vad ska få en kund att köpa av just mig?  Säljer du samma produkter som finns i verklighetens zooaffärer också eller har du hittat andra produkter som skiljer sig genom t.ex.  roligare design? billigare?  bättre kvalité´, exklusiva?, mer miljövänliga?  Har du ett större urval eller hur är du bättre/attraktivare?

När du tittar på det med priset behöver du räkna med fraktkostnaderna.

Nu kanske jag låter lite pessimistisk. Min poäng är inte att det inte går, bara att man ska ha en övertygande idé från början : Vad gör att folk kommer köpa av mig (istället för andra webbshoppar med djurprodukter eller fysiska djuraffärer)