Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 2464 ggr
[SarahOhrn]
0

Jag har en affärsidé!

Jag har en affärsidé som jag ärligt tror skulle fungera och när jag rådfrågat folk i min omgivning har jag fått bra respons! Men nu är frågan, var börjar man? För det första kräver det att jag antagligen måste bygga en lokal själv då den bör ligga på ett speciellt ställe, och då känns det het plötsligt väldigt krångligt men jag vill verkligen få fart på det här!

Men sen är jag ju även väldigt ung (22 år) och kan inte alls mycket om företagande och vad som bör göras. Tråkigt nog kan jag ju inte dela med mig av min idé här då någon kan ta den men hade behövt råd o tips men kanske kan få lite allmänt?

helenahenstedt
0

Kolla under länkar, här finns hjälp att få.

Emea67
0

Har du ett företagarcentrum i närheten kan de vara till hjäpl och de har tysnadsplikt!

Läs på hos skatteverkets hemsida och goola mycket!

Lycka till!

mammaz
0

För mig låter det som om du behöver investerare. Bygga lokal själv! Behövs mycket pengar till tomt och bygge. Om du nu inte har en massa pengar som du kan investera.

På skatteverket finns mycket info om att starta eget företag.

Du kanske har några vänner/släktingar som du litar på eller som en annan sa här så finns det folk som har tystnadsplikt. Företagarcentrum eller någon högskola/universitet som jobbar med innovationer.

Sedan är det väldigt bra att göra en marknadsundersökning innan man kör igång. Kan låta svårt men den kan du göra helt själv. Genom att t.ex. ringa runt eller intervjua folk.

Jag önskar dig verkligen lycka till! Kul med en så ung entreprenör!

[SarahOhrn]
0

Ja, eller eventuellt kan jah hitta en lokal l'mpligt men den bör ligga vid en motorväg för att det ska funka (E20, E6 eller E4 typ) och vara nära tills hands där. Så i och för sig behöver jag inte bygga själv på engågn skulle ju kunna testa så bara jag hittar en bra lokal o renovera till det jag behöver den till.

Ska definitivt göra en marknadsundersökning!! :)

FotoAlle
0

Om jag var du skulle jag försöka bli med i ett mentorprogram för att få hjälp att ta tag i detta. Företagarcentrume har sedan flera år ett mentorprogram som man som blivande/nybliven företagare kan anmäla sig till.

korseett
1

tråden är från 2009 så nu hoppas jag att hon har dragit igång. Kanske vi får reda på hur det gick?

Lorita
0

jag var 22 när jag köpte det hus jag bor i idag, mäklaren tyckte jag var för ung men jag har rott runt det i alla dessa år sen -86 och trivs i mitt paradis. Jag tycker inte du är för ung om du vet vad du vill Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[SarahOhrn]
0

Tyvärr inte. Jag gav upp den tanken och gjorde lite annat. Drömmer numera (sen ett bra tag tillbaka) om att ha en webshop som jag tror skulle passa mig bra, iom att jag nu har familj, en liten bebis osv. Men frågan är om det nånsin blir nåt med det heller…