Bokföringsprogram
Vad finns det för bra och enkla bokföringsprogram att köpa??
det är nog visma som gäller för dem flesta egenföretagare :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Våra kunder använder visma compact. Lätt att ställa in lätt att bokföra i.
Däremot förespråkar jag inte de som är över nätet. Några av våra kunder har testat det. Är väl så att de programmen bara kommit över de första barnsjukdomarna.
Så jag föreslår visma compact 500 , bara bokföring, vill du skicka betalfiler, skapa fakturor så tar du en högre version som ex. compact 1500.
Sen är det viktigt att du lär dig bokföring anpassad till just ditt företag
Var rädda om varandra
Björn Lundén. Har fungerat mycket bra för mig! Mycket bra och trevlig support, vilket jag tycker är viktigt!
Gillar man inte Visma så gillar man oftast Björn Lunden(BL). Båda har bra program och bra supporter. Det går oftast att ladda ner ett program för att pröva. Båda har även kurser i programmen och BL har även bokföringskurser och mycket bra faktaböcker. Själv gillar jag Vismas program men älskar BL's alla faktaböcker och har även gått en kurs i deklaration hos dom
Har visma Enskild firma och tycker det funkar mycket bra. Även supporten (som jag verkligen behövde i samband med att min dator drabbades av en trojan och dog) har jag varit mycket nöjd med.
Hej
Visma och Fortnox ska vara bra. Har även hört goda intyg om Epicor.
http://www.epicor.com/sweden/Pages/default.aspx.
Jag kör economics, som är ett webbaserat bokföringsprogram och funkar bra. På bokföringsprogram finns massa bra tips som hjälpt mig.