Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 1212 ggr
makeupAb
2012-03-05 18:03
0

hjälp?

Hej jag behöver lite hjälp!

Jag är inte den mest erfarna personen att starta eget men jag vill ge det ett försök, har nämligen hittat en produkt jag kan köpa in billigt och som jag tror på!

Men vad gör jag sen då?

tänkte mig en webbshop, som jag ska fixa så billigt som möjligt (troligtvis själv )

men jag undrar, vad ska jag räkna med ? ska jag lägga till Moms kostnader på min produkt? och hur mycket då? är det mer jag måste räkna med?

sedan vill jag gärna ha tips på vad det ska vara för företag, det är jag och min sambo endast.

Tack !

korseett
2012-03-06 07:54
0

Det är ingen enkel fråga med såpass lite information. Att endast saluföra en produkt kan jag inte tro ger så mycket pengar. Jag skulle tro att du då kan börja med ett hobbyföretag för att se hur det går. I den för du bok över inkomster och utgifter och du deklarerar ev vinst i inkomstdeklarationen i kolumnen tjänst. Men du får inte dra av för Moms.

Att starta som ett hobbyföretag hindrar inte om du senare upptäcker att det här går lite för bra och väljer att ansöka om F-skatt.

En webshop tror jag heller inte på för en enda produkt utan hellre en enkel hemsida med ring och mejlkontakt.

Vad din vara kommer att kosta ut till kund måste täcka de omkostnader du har för den plus en vinstdel. Du kan lägga på Moms i priset utan att redovisa för den. Då säkerställer du att den dagen du blir momsregistrerad så händer inte så mycket med priset.

FotoAlle
2012-03-06 08:36
0

Titta på sidan som heter Verksamt - där hittar du massor med info!

Lycka till

Och om det är du och din sambo, så tror jag att ett AB skulle vara bra.