Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1566 ggr
KimE
0

Försäkring

Vad för slags försäkring har ni och företaget?

Vad kostar det?

korseett
1

det beror alldeles på vad det är för verksamhet som bedrivs i företaget så det går inte att jämföra så med varandra. Det du ändå kan jämföra är just dina förutsättningar som du ger till många olika försäkringsbolag och på så vis få en premie som är låg men som ändå fyller dina krav. Jag är tex försäkrad för felbehandling, byggföretag försäkrar sig mot byggfel, en konsult kan försäkra sig mot tjänstefel osv. Vad man försäkrar ligger i olika riskklasser och styrs även av omsättningen i företaget och mängden kunder.

korseett
0

ja förutom det vanliga mot inbrott, stöld, brand, oaktsamhet osv

FotoAlle
0

Jag har dels en utrustningsförsäkring så klart, samt en ansvarsförsäkring.

KimE
0

Har ni för arbetsskade och liv försäkring med?

korseett
0

jag kan inte ta såna försäkringar mer än olycksfall för jag har för mycket saker i kroppen redan så bolagen vill inte gå med på detRynkar på näsan

Emea67
0

Jag har lilla firman hos trygghansa, jag säljer tjänster, hemstädning hos folk + lokalvård hos mindre företag.

Så då har jag material försäkrat kontoret föräskrat hemma en viss del där jag ett litet lager med material.

Har dessutom en sjukförsäkring där jag får snabb vård om jag blir sjuk för att det är lite vanskligt att vara egen och bli sjuk.

KimE
0

Tack för svaren

Jag väntar på svar på ansvarsförsäkring från trygghansa.

Ylva-Li
0

#Fotoalle: Vad betalar du per månad för utrustningsförsäkringen? (beroende på vilken utrustning du har förstås.) Vad gör ansvarsförsäkringen?
fotograf här med. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||