När visste ni...
Tänkte fråga er hur ni visste när det var dags för er att starta företag??
Hur många kunder hade ni innan ni startade??
När jag visste vad jag skulle göra registrerade jag bolaget. I början var aktiviteten mycket låg, men det var inget problem. Jag hade inte kunder innan jag började.
Jag hade klart för mig i många år att jag var en företagare men behövde gå färdigt en utbildning först innan jag drog igång. Kundantalet var lågt i början och tyvärr inte så många som jag vill ha men å andra sidan är det bara ena grenen av företaget för den andra expanderar och den är det som jag ska satsa på i längden.
För mig stod valet mellan Hobbyverksamhet eller företag. Funderade i flera år och läste skatteverkets broschyrer och var på någon informationsträff där också och kom fram till att jo, det stämmer med "självständigt, varaktigt, vinstsyfte. Och jag tyckte det var kul att testa också. Började inte sälja förrän jag hade startat företaget.
Tack för era svar.
Jag vill starta företag, har ungefär 6 kunder i månaden.
Vill vara seriös och jag tror att jag kan få fler kunder om dom ser att jag har företag eller tänker jag fel???
En tjej har sagt åt mig att inte starta företag för det är så mycket papper och annat. Att jag inte har så många kunder än osv. Att jag ska vänta. Hör hennes röst hela tiden i mitt huvud.
Har du någon annan inkomst nu? För i så fall kan du driva det som hobbyföretag
Jag jobbar heltid.
Igår!
-då fick jag reda på att jag inte fick jobbet jag sökt.
Så nu provar jag starta en Enskild firma inom skoglig rådgivning och skogsinventering.
Jag har ett uppdrag på gång.
Jag har haft funderingar på att starta sedan förra våren men nu har jag sett till att skapa bättre förutsättningar.