Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 1379 ggr
Angel3
0

Söklänkar

Jag undrar om ni själva har skrivit in er på olika söklänkar eller om man blir automatiskt det när jag har fått FA-sedeln??

Tex i Allabolag, telefonkatalogen, 121.nu, Näringslivsregistret osv.

korseett
0

nej du kommer inte med automatiskt med i allt men du ska dra öronen åt dig så fort någon ringer och påstår att de vill kolla så att uppgifterna stämmer. De är fula de här bolagen och lägger in firman i sitt register och försöker få oss att tro att vi har betalat för det tidigare. Håll koll på vad du har tackat ja till, hur lång tid det gäller och hur uppsägningen fungerar. Jag har bitit surt flera gånger.

Kommunens näringslivsregister får du anmäla dig till.

Angel3
0

Okej, får vara försiktig.

Det är det att jag vill att fler kunder ska veta att jag finns. Jobbar på distans så jag vill att andra människor i Sverige får reda på att jag finns.

korseett
0

Gör du ett bra jobb så kommer det med tiden. Viktigt att du har en bra hemsida

Angel3
0

Jag hoppas att min hemsida är bra, ibland vill jag att någon ska granska den och komma med kommentarer om vad jag ska ändra på osv.

mariatingsund
1

Jag har fixat en granskning på FB med att utlyst en liten tävling och erbjöd en liten vinst till varje fel de skulle hittat. Så jag fick hemsidan korrläst av FB-vänner :-)

Jag skulle nog föreslå att du väljer själv var du ska synas och hur, beroende på om du vinner på att synas i lokala katalogerna t.ex.  Att lägga pengar på papperskatalogerna är idag inget prioriterat, för så gott som alla googlar på nätet på vad de vill hitta. Och ringer en säljare, säg att du inte hinner prata och du själv ska återkomma senare. Då slipper du hamna i en fälla. Ha relevanta länkar på din hemsida och fixa att andra relevanta företag länkar till dig också. Det kan du fixa med att skapa ett personligt nätverk efter sökning av liknande företag som ditt, som du kan samarbeta med, annonsera kanske tillsammans, bilda en grupp mm mm. Nu vet jag inte vad du har för företag, så det kanske var helt meningslöst tips :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo