Företagande iFokus

Företagande

Etikettfinansiering-och-bidrag
Läst 3730 ggr
MajaL
0

Utan inkomster el. utgifter

Man kan ha ett företag (med FA-sedel), enskild näringsverksamhet, utan varken utgifter eller inkomster, eller hur? Teoretiskt sätt allstå. Eller så kan man ha små inkomster och inga utgifter.

För det kostar inget att starta eget, skaffar man sedan inga utgifter så bör man kunna ha det och hålla det som det är. Sedan tror jag inte på att man skulle kunna ha det så här, rätt och slätt. Det är bara en teoretisk undran.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Vet att startavgiften (reg. avgiften) ligger på 900kr. Men jag menar alltså i övrigt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

korseett
0

Du kan inte ha ett företag och inte ha några inkomster för då får du inte ha kvar F-skatten

mariatingsund
0

Men är det möjligt att inte ha utgifter? Du ringer, du mejlar, du sitter någonstans när du jobbar, du kanske har hemsida/nätkostnader, en dator som kostar, en stol eller bord eller elräkning att betala. Och om du inte jobbar i företaget för att skaffa inkomst, då ska du ju inte ha företag :-) Jag vet att du frågade teoretiskt, men jag undrar varför.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MajaL
0

#2 Aha, okej.

#3 Bara av rent allmänt intresse. Det är inget jag tänkt göra, utan jag har bara funderat över frågeställningen ett tag.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Angel3
0

#2  Som ny företagare så vet jag ju inte om det kommer några kunder månad för månad. En månad kan ju gå jättebra och den andra månaden sämre.

Eller är det under en längre period där inkomsten inte kommer in i företaget??

korseett
0

det är totalt sett under ett räkenskapsår