Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 2594 ggr
Jessicahagstrom94
0

HJÄLP!

Jag måste ha hjälp. kan ni ge tips på privata företag, något inom kommunen, landsting eller en organisation?

vi har fått en uppgift i ett ämne där vi ska ta kontakt med antingen nåt inom kommun, landsting, ett privat företag eller en organisation och ställa frågor som hon har skrivit med i uppgiften. dessa frågor är inte lätta och jag fattar ungefär ingenting.

så min uppgift i det hela är att ta kontakt med något inom de fyra kategorierna och fråga dessa frågor och hoppas att någon kan svara på dom åt mej.

MEN jag vet inte vilka man kan skicka till?!
börjar få panik då betygen sätts snart… får IG i hela kursen om jag inte klarar denna uppgift.

Torparmor
0

VAd är det för ämne och vilken typ av frågor?

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Jessicahagstrom94
0

mediekommunikation (stavning)

och det man ska svara på är:

Redogör för hur allt fungerar när det gäller informationen på just ditt val av företag/organisation/förvaltning. Hur ser informationskedjan ut? Beskriv gärna med text och bild.

Vad är deras informationspolicy (klart formulerade mål)?

Hur ser den interna- respektive externa informationen ut?

Vem ansvarar och sköter informationen på företaget? Är det en speciell person eller avdelning? Köper man in informatörstjänster av fristående konsulter och vilka tjänster i sådant fall?

Vad arbetar en informationsavdelning med?

Vilka olika informationsyrken finns det på informationsavdelningen/marknadsavdelningen? Vad innebär de olika yrkena för arbetsuppgifter?

Det är viktigt att information anpassas till rätt målgrupp. Ge exempel på vad externa- respektive interna målgrupper kan vara?

så jag menar, jag vet inte vilka jag ska skicka till, vilka som skulle kunna svara på detta..

Torparmor
0

Av din fråga uppfattar jag att du endast skall kontakta ett företag/ organisation od. Frågan om yrken kräver en större organisation  exv ett bok/tidningsförlag  Bonniers, eller en större industrikoncern Stora Enso, ABB eller Atlas Copco, kanske en hjälporganisation som Röda Korset eller SOS-Barnbyar

Jessicahagstrom94
0

tack, jag ska prova med dom som du skrev.

Jessicahagstrom94
0

hittar ingen mejl-adress till stora enso, och ringa är jag alldeles för feg för.. men kollar om jag hittar mejl till dom andra :)

Torparmor
0

testa med  jonas.nordlund@storaenso.com

räkna med att du kanske inte får svar om du bara mailar. Det allra bästa är att maila och kort berätta att du har ett skolproblem, bifoga frågorna i en särskild fil, fråga om den person du skickar till vill hjälpa dig med svaren eller har någon annan som kan göra det. Skriv när du behöver svaren, fråga också om personen hellre vill att du ringer och be om telefonnr om du inte hittat det på nätet. RING,  det är inte farligt, men viktigt!

Jessicahagstrom94
0

jo jag vet, skriver att det är viktigt att få svar inom denna vecka, senast. jag tror faktiskt att det borde vara lättare när dom får se svaren, eller?

att jag har problem skriver jag tydligt i och med att jag inte får betyg om ingen kan svara.

men tack för att du ville hjälpa till lite! :) väldigt snällt.

FotoAlle
0

Storsjuhkhusen har du ju också såsom Huddinge, KS, Sahlgrenska etc

Jessicahagstrom94
0

uppgiften är löst, men tack ändå! :)

Torparmor
0

Grattis! Ibland har man tur. Joppas du får godkänt nu!

Jessicahagstrom94
0

ja, det hoppas jag också, tack! :)