Hjälp
Är vääldigt ny med detta så hoppas ni har lite överseende med mina konstiga frågor.. (Har ett nystartat företag med helt annan inriktning)
Jag vill börja "göra pannaband" alltså köpa läder remmar mm och pynta det fint ;)
Men hur går sådant till… T.ex om jag köper detaljer och tyg från panduro och läder remmar från annat ställe. kan man då sälja pannabnaden i sitt företags namn ändå?
Kort sagt.. vd är det som gäller regelmässigt?
Om jag målar7fotograferar och vill sälja dessa bilder, vad gäller i ett sådant fall?
om du har en Enskild firma finns inget hinder att du gör andra saker och säljer. Du bokför det som sidoinkomst eller övriga inkomster bara. kostaderna drar du på samma sätt. Bra om du håller koll på sidoinkomsten med separata bokföringskonton
Men jag borde väl inte kunna sälja tex. ett pannband från Hööks (en ridsports butik) som har deras logga på sig och pynta det med saker från panduro? jag tänkte är det lagligt…
Men om jag köper läder remmar och tyg från vanlig handel utan loggor mm. är det då okej?
Nej så får du inte göra för då inkräktar du på hööks logga. Men det finns inget som säger att du kan köpa omärkta pannband och förädla dem.
Nej så får du inte göra för då inkräktar du på hööks logga. Men det finns inget som säger att du kan köpa omärkta pannband och förädla dem.
Ah okej! Tack för svar :)