konst(hög)skola
Någon som vet hur man startar en konstskola?
tryggve

Jag skulle börja med att skriva ned vad min skola skulle lära ut, vilka förutsättningar jag har för verksamheten och vilka kostnader det för med sig dvs skriva en affärsplan.
Annars skulle jag nog börja i liten skala med enstaka kurser, där man kan hyra in sig i div lokaler utifrån behov och på så sätt etablera en kundkrets.
Kan du inte fylla ut dina tankar lite mer, det är rätt svårt att ge tips annars…
i senaste Du&Co (postens tidning som går att prenumerera gratis) så finns en artikel om en textil- och sko-designhögskola som startats i Borås-trakten för några år sen, och det var verkligen intressant läsning, för deras utb. verkar ha blivit beryktade o åtråvärda att gå på.

#2, det kanske kan göra så att boråsarna börjar tillverka skor igen. De var ju stora på detta på 60-70 talet men blev utkonkurrerade av lågprisländer.
#3 tror inte nån kommer börja tillverka skor/kläder i stor skala i sverige igen, men kanske hittar man några nya special-nischer, eller tjäna pengar på att utbilda designers.