Företagsnamn, UF
Hej!
Jag håller på att starta om UF och ska komma på ett namn på det. Tanken är att jag ska sälja foto och hemsidor men det står tomt på namn i skallen, så skulle behöva lite tips om hur man kan komma på bra namn och kanske, vad tänkte du när du döpte ditt företag?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag döpte mitt företag till Keramiken i Skredsvik, för jag ville att namnet skulle tala om vad och var det handlade om.
/Sofia
Jag hade problem eftersom jag har två verksamheter. Ekologisk hudvård och redovisningstjänster blev namnet Karins Naturklinik och Ekonomi. men vad gäller namnsättning är det enklaste det bästa.

Hemfo?
HEM sidor & FO tografering
Jag tror det skulle gå in i huvudet på folk. Och kan göra en kul logga som förklarar.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
jag driver ett foto & layoutföretag och har döpt det till emmas layout & foto.
Tänkte inte så mycket när jag döpte det utan ville att det skulle beskriva vad jag gör. Du kan ju välja någonting på engelska, eller ett namn som inte alls har med företaget att göra. Alltså ett påhittat. Kan ibland vara svårare att få saker sålt då eftersom folk inte vet vad du gör förän de kollar in på din hemsida…
jag var bara snabb med att skaffa mitt domän layoutochfoto.se för det är det jag vill ska sätta sig i huvudet på folk.
emma sundman
www.layoutochfoto.se