Företagande iFokus

Företagande

Etikett: allmänt
Läst 5162 ggr
[SarahOhrn]
0

Företagsabonnemang mobiltelefon

Hej! Nu har jag inget företag ännu men förhoppningsvis inom en snar framtid. Men har bara en liten fundering! Då jag själv jobbar på företagskundservice för en telefonoperatör funderar jag på om man som Enskild firma verkligen tjänar på att ha ett företagsabonnemang. Visst man får dra av momsen men ett privatabonnemang kostar ju lika mycket som ett företagsab utan Moms, samt att har du ett bundet företagsabonnemang kan du ej överlåta det till dig som privatperson sen förens bindningstiden är slut?!

Finns det någon fördel med att ha det som företagsabonnemang m a o så länge man bara är en enskild firma

KimE
0

Jag har bara min privata mobil enkelt att bara ha en telefon och mina kunder ringer sällan. Om man beställa specad faktura så kan du dra av de kostnader du har på företaget. Med företags abbonemang är det lättare att hålla reda på företagets utgifter och du kan välja om du vill svara på kvällar och helger.

KeramikeniSkredsvik
0

Jag har bytt från företags- till privatabonnemang på min mobil. Förut kom man automatiskt och gratis med i Enirokatalogen samt på nätet när man hade företagsabonnemang, men det har dom tagit bort nu - därför bytte jag till privat abonnemang, det blir billigare.

Jag drar hela kostnaden på företaget, man behöver väl inte speca och dela upp mellan privat och företag längre har jag för mig. Är det företagets telefon så får man också använda den privat, tror jag att jag läst mig till.

/Sofia

[SarahOhrn]
0

Tror också det är så! Jag borde ju veta lite som jobbar med företagskunder, haha! Men då stämmer det ngo som jag tänkt. Man kan väl dra av kostnader som rör företaget även på sin privata telefon om den används? Om jag startar min webbutik kommer jag ju behöva ha ngn kundservice men till en början får det nog bara bli mail sen får jag isf skaffa ett företagsnummer sen som kundservice, finns ju lite fler lösningar för företag när det gäller det iofs.

korseett
0

svar ja