Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 2782 ggr
Tislan
0

Det där med loggan?

Hej alla glada!

Det är såhär att min sambo vill starta ett eget företag inom Trädfällning. Jag satt oh ritade och skissade på olika typer av Loggor som han skulle kunna ha, för att han är helt inne på att han vill ha en logga för att "märka" ut sitt företag som inte är startat än. Men på Skatteverket tror jag att det var stod det att man kunde hyra in ett proffs för just Loggan, men vart hittar man proffsen? Man vill ju kunna få loggan på datorn också och inte bara på ett Papper, dessutom så ritar jag inte så snyggt ^^

Mvh

Cecilia Waxin

MajaL
0

Vad för typ av idè har han kring loggan? Vad ska synas/finnas med?

Han bör kanske komma på namnet på företaget före loggan sätts ihop. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Tislan
0

Jo men namnet har vi, och ide på hur loggan ska se ut ^^

MajaL
0

Vad heter företaget? =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Tislan
0

Företaget heter Kaukos Trädfällning

Kaj
0

Du kan vända dig till en reklambyra som har art designers som kan göra loggor. Men normalt kostar det rätt mycket att få fram loggan om den inte är väldigt enkel.

Annars kan du försöka få tag i en person som är duktig i t ex photoshop som kan göra loggan - det brukar bli billigre (men inte alltid lika proffsigt). Det hjälper naturligtvis om ni även har ett förslag på hur ni vill att loggan skall se ut.

MajaL
0

Jag går estetisk inriktning bild och formgivningsprogrammet, sista året.

Har sånt som har med bild mm. som huvudämnen.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Tislan
0

Ah okey tack för tipsen, ska tänka på saken. ^^

Ola007
0

Tjena.

Jobbar inom reklam branshen sen 10 år, kan fixa några förslag på loggos om du vill. skicka ett mail på hur du vill at det ska se ut.

[ojsemma]
0

hejsan

har ett företag som jobbar med layout för både tryckdesign och webben.

kolla in min hemsida för mer info eller mejla mig om ni fortfarande är intresserade.

info@layoutochfoto.se

www.layoutochfoto.se

Emea67
0

Fixade min logga genom en kvinna som jobbar med layout och fickmolika versioner skickade till datorn jag var gätte nöjd och inte allt för dyrt Glad

Har en tjej nu som arbeter med min hemsida och är och kollar runt och hon säger att ha en egen logga är mer proffsigt, än att använda sådana som finns att hitta på nätet.

Hon har hiitat företag inom samma branch som anväder samma logga. Inte snyggt!