Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 2130 ggr
velepa1986
0

Stulen adress

Jag är så förbannad, jag köpte min webadress för mer än ett år sedan och glömt att köpa den igen (köpte för 1 år frammåt). Nu har någon annan köpt den och den är så inarbetad. Nu undrar jag hur kan kan köpa den fast .se
Jag har en blogger och har en omdirigering till annan adress, köpte den jag hade genom dom och man kan inte köpa .se adresser där..

Ursäkta för flummigt skrivande men jag är lite lätt stressad. Hur ska jag göra??

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

[Moa-]
0

Hur får du till rubriken stulen adress? Avtal som löpt ut låter mer korrekt?

velepa1986
0

Jag känner mig bestulen, de kan väl få räcka med en känsla av de just nu? Han bara gå över tiden på någon dag så tar någon och köper min inarbetade adress Rynkar på näsan Såna kommentarer hjälper inte just nu!

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

[Moa-]
0

Att du klantar dig gör att du känner dig bestulen? Låter otroligt långsökt!

Fråga den nya abonnenten om du kan få hyra adressen i andrahand? I annat fall slå in din tidigare adress och lägg till se och se vad som händer?

Trollbus
0

Jag skulle nog kontakta den nya ägaren och förklara situationen. Ibland kan det vara enklare än man tror att lösa sådana här saker om det inte är någon som satt i system att köpa loss attraktiva adresser. Men det låter ju onekligen en aning skumt att den köptes precis efter ditt avtal gått ut.

Jag råkade också glömma att förnya en webadress, men tack och lov fanns den kvar ett halvår senare.

mariatingsund
1

det händer ibland att själva webbhotellet köper adressen, just för att det är inarbetat. Jag tycker personligen att det är dumt att missa betala fortsättningen på domännamnet om man har lagt ner så mycket tid att marknadsföra det. Får du inte tillbaka din adress, då kan du fortfarande göra som Moa skrev, lägg till en extra ändelse, då hamnar du på sökmotorerna paralellt med din gamla adress. T.ex. om jag har www.glasdeco.se och skulle jag förlora det, skulle jag skriva www.glasdeco.se.nu eller .com

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo