Hotmail försvinner vad gör jag?
Hotmail sak ju förvinna och jag vet inte vad jag ska göra jag vill inte behöva byta min mejl.
Dom vil latt jag byter till skype me ndet funkar ju inte på alla datorer om det inte är nedladdat. Så vad ska jag ha då?
Hjälp!
Man kan ladda ner skype gratis :)
Och man har kvar sin hotmail, men det övergår till ett annat istället men man använder samma mail som innan, gör jag i alla fall :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Egentligen ligger du på fel forum här. Du borde ställa frågan på datorn.ifokus i stället.
Men Hotmail försvinner inte utan microsoft uppgraderar alla Hotmail till Outlook (webbaserad).
Du skall således framöver gå till www.outlook.com och logga in med dina hotmail uppgifter.
Därefter smma som förrut men ser mer ut som outlook klienten många har och med lite mer funktioenr också.
Om du vill kan du även ändra din hotmail adress till en outlook adress.
Ex om du har adress xyz.xyz@hotmail.com och vill ha den som xyz.xyz@outlook.com i stället. Logga då in på outlook.com med dina hotmail uppgifter.
klicka sedan på kugghjulet uppe till höger och välj sedan fler e-post inställningar.
Här har du möjligheter att ändra ifall du vill (Dock inte huvudkontot som är kopplat till outlook (tidigare hotmail)
Om du ändrar måste du självklart ge alla dina vänner det nya kontot annars kommer inte mailen fram till dig.
En annan bra sak är att du kan skapa alias. Dvs ett nytt epostkonto som agerar under ditt vanliga konto. Det är bra att ha om du t ex vill registrera dig på webbsidor men inte vill lämna ut ditt riktiga epostkonto (det kan ju komma en massa reklam och annat skit man itne vill ha)
Skapa då bara ett alias (kan heta vad som helst) ange det då du registrear dig på en webbsida. när du fått alla bekräftelse mail od och inte längre vill ha epost därifrån så tar du bara bort aliaset från outlook så är allt OK igen.