Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 3991 ggr
Reptile-Lovers
0

Hemsidor

Ja detta med hemsidor är en djungel.

Det finns gratis o det finns dom som kostar både lite eller mycket.

Jag har själv 2 st eller 3 egentligen.

Jag använder

Dinstudio.se för mina reptiler. Dyrt

Sen har jag joomla men det är gratis men det behövs ett webbhotell till den o det finns billiga.
manufrog.com

Sen har jag en som ligger på one.com

Sen kan man som vissa gör ha en det byggt på en blogg.
Men det beror lite på vad man ska ha den till tycker jag.
Man bygger inte en företags sida på en blogg . Det ser för simpelt ut tycker jag.

Som sagt en djungel o har ni fler förslag så kom med dom här.

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

Frida
0

Wordpress, antingen ladda hem och hosta själv. Eller via "bloggversionen" och peka om till en egen domän. Wordpress är dessutom lätt att konfigurera själv baserat på färdiga mallar. Kan ju dock krävas lite CSS-kunskap men man kommer oerhört långt på att bara känna till ett fåtal taggar.

Att sätta upp en egen server för sin hemsida är egentligen inte särskilt svårt det heller.

Sedan finns OpenCart som är en gratis webbutik, kräver webhotell/serverutrymme.

Har alla mina hemsidor hos Loopia. Lite dyrare och nu på det senare en del problem med webmailen. Men riktigt bra service för övrigt och lättanvänt användargränssnitt. Enkel installation av OpenCart, WordPress och Joomla! som underlättar enormt. Hade One.com innan men bytta i höstas just för att det fungerade allt för dåligt och knappt var kompatibelt med sig självt. Väldigt billigt men man får vad man betalar för…

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

korseett
0

det här är en djungel för mig och så bra att det kommer upp och vi hjälps åt.

Vad ska man tänka på när man skapar en hemsida då?

KeramikeniSkredsvik
0

Jag har mina hemsidor hos Binero. Bra och snabb support när det behövs.

Jag hade tidigare ett program, Sitoo, att bygga mina hemsidor med, ganska lättanvänt, inga koder behöver man kunna. Men jag var inte nöjd med supporten, som man behöver när det strular. Den enda gång supporten funkade utan klander var när jag sade upp supportavtalet nyss. Ingen som ens ifrågasatte eller undrade varför … lite konstigt.

Så nu är jag ute efter något bra och enkelt att underhålla mina hemsidor med. Jag gissar att jag får bygga om dom från början … :(

/Sofia

kredka
0

#2 jag tycker att man bör tänka på att sidan ska vara lättläst med enkel meny så att kund ska inte ha svårt till att hitta sidan eller ska inte uppleva att det händer för mycket på sidan.

om det gäller webhotels och skapandet av sidor kan jag rekkomendera att kolla lite på utländska webhotels dem brukar vara billigare än här i sverige och kunden märker ingen skillnad om det är en svensk sida eller inte

Välkommen till ferretplanet.se :)

Frida
2

#2 Ett bra tips vad gäller hemsidor är att titta på amerikanska sidor (generellt sett nästan alla utländska sidor också) och sedan inte göra som de. Det är så man får mardrömmar ibland.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

korseett
0

puttar

dragonstar
0

Tack för infon jag är helt lost och ska ha en egen hemsida för försäljning, Jag vill ha möjligheten att ha flera undersidor så att säga. alltså en flik som är butiken en flik som är mer om mig och sen en flik som är kontackter och annat. 

Jagf vill kunan sortera det jag säljer lite och sälja andras material med. 

Någon saom har några tipps. Sidan får dessutom inte kosta massor utan runt 100 kr om året och den måste var busenkel.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AktivaSiri
0

Att klara sig på en budget på bara 100 kr om året blir svår då en .se domän kostar däromkring. sedan så tillkommer ju oftast någon kostnad för webbhotellet, kan vara från 10 kr månad till någon hundralapp månad.

Så dubblar du och säger 200 kr år så finns det möjligheter att klara sig. 

Då har du en wordpresssida med lämpliga tillägg så duger det gott som sida och det är enkelt att administrera.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

dragonstar
0

Okej men 200 kr om året då. 

Vad ska jag då använda?

deeman
0

#9 Man får inte vara för snål..😉.,men lösningen för dig kanske heter 

https://www.egensajt.se/

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

jj11
0

Själv använder jag jetshop.se det finns en gratis variant där också. Jag gillar att jobba med jetshop. Får alltid hjälp av dom.

Kanske kan gratisvarianten va något för dig att titta på.. =)

deeman
0

Jetshop är ett fritt nätbutiksalternativ, men tar dessvärre 5% per försäljning, men å andra sidan så är det gratis som jj11 säger.

jj11
0

Visste jag inte att dom gjorde i "gratis" varianten. Jag har som sagt en betalvariant från dom.

deeman
0

#13 Jag har för mig att det även gäller för den fria varianten. 
Kolla upp detta, om det är så kompensera upp priserna etc.

dragonstar
0

Hej jag föröker köpa en domnä och får då frågan vilken hsting jag vill ha. Jag vet absolut ingeting om detta vad betyder det och vad sak jag välja? 

Alfa

Gamma
Delta
Epsilon
Zeta
Önskar köpa endast domän

deeman
0

#15 Var någonstans försöker du köpa din domän?

dragonstar
0

På cliche

deeman
1

Aldrig hört talas om, varför inte ta en helsvensk
som t ex "Egensajt.se"?

Med alternativen Alpha, Gamma, Delta, Epsilon,Zeta så ingår olika mängd av utrymme: 100Mb, 500Mb, 1000Mb, 2000Mb resp. 3000Mb.

Egen domän menas att du köper helt enkelt endas en domän som t ex. iFokus.se är en .se-domän, en sådan kan man t.ex hos City Network och Binero köpa för 10kr(år1) i nuläget. Det är alltså bara "namnet" inget utrymme. Men har du en blogg eller liknanden kan det finnas möjligheter att koppla din valda adress till bloggen.

Har du en blogg på bloggspot(Google) där adressen är "blogspot.dragonstar.com" så kan du få adressen till att i stället bli "www.dragonstart.com" med City Networks eller Bineros DNS tjänst.

dragonstar
0

Tack det var presis detta jag tänkte mig = )