Marknadsföring och försäljning

märka om produkter?

2018-03-07 19:09 #0 av: blåbärspajen

Hej

Jag undrar om man får köpa in tex tvålar och märka om dom och sälja under ett eget märke? Eller är det olagligt? Var kan man läsa mer om detta?

Anmäl
2018-03-14 10:25 #1 av: Record

Köp hem o sälj dem för ett högre pris, utan att märka om.  OK! Moms på det högre priset, kostar mer än det smakar.

Märka om dem får du problem med innehålls förteckning och ansvar. 

Anmäl
2018-03-14 11:36 #2 av: Gronstedt

TS, det är knappast tillåtet utan den ursprungliga tillverkarens/säljarens tillstånd.

Anmäl
2018-03-14 14:48 #3 av: Record

Kanske inte möjligt med systembolagets varor, som Grönstedt's konjak. Skrattar

Receptbelagd medicin förbjudet men i övrigt finns inget förbud för fria varor. 

Anmäl
2018-03-14 15:01 #4 av: Gronstedt

Nja, om du grejor av varumärket Grönstedts Grönsåpa och krängde den som Records Rengöring utan mitt tillstånd, så skulle jag stämma öronen av dig.

Anmäl
2018-03-14 22:21 #5 av: Record

Om ja köper en Volvo och säljer den tror du verkligen att jag frågar volvo då?

Detta kan ja göra flera gånger om ja vill.  Till vilket pris jag själv bestämmer. Skrattar

Anmäl
2018-03-15 08:03 #6 av: Herveaux

#5 Nu handlar ju frågan om att köpa in, märka om produkten och sälja under eget namn så din Volvo-försäljning har ju inget att tillföra tråden.

#0 Du har inte funderat på att tillverka egna tvålar? Antingen via tillverkare eller att du själv blandar och gjuter?
Blir du påkommen med att sälja andras tvålar under ditt namn kan det bli dyrt. 
Det finns ju iof produkter som görs "blanka" som man kan betala fabriken för att sätta sitt eget namn på. 
Mest läst om sånt när det gäller elektronik dock, 

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-03-15 08:16 #7 av: tlover

#6 Det blir däremot dyrt att göra eget också då man måste registrera sig och betala en årsavgift + en avgift för varje produkt (en tvål som finns i två olika dofter räknas som två produkter så det blir lätt dyrt).

#0 Varför inte bara vara återförsäljare?

Glöm inte att rösta fram nästa månads tema inne på te ifokus
Vill du testa något nytt? testa provpåsar
Missa inte Te ifokus engelska lillasyster, Tea savvity

Anmäl
2018-03-15 09:25 #8 av: Gronstedt

#5: Om du försöker sälja din Volvo som en Record, får du problem, och det var ju det denna tråd handlar om.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.